Naar de hoofdinhoud
Verkeerde rekening van bunq gekoppeld

Herstel een verkeerde bunq-koppeling in Moneybird met deze stappen.

Meer dan een maand geleden bijgewerkt

Als er een koppeling is met een verkeerde bunq-rekening, kun je dit met de volgende stappen herstellen en ongedaan maken:

  1. Als eerste moet de koppeling met bunq verwijderd worden om te voorkomen dat er in de toekomst opnieuw verkeerde transacties in je administratie worden gezet. Dit kan in twee stappen. Je kunt eerst in je bunq app de koppeling met Moneybird stopzetten. Vervolgens kun je in Moneybird via Instellingen > Bank op de rekening klikken en in het volgende scherm op de knop 'Ontkoppelen' klikken. Als er al transacties voor de rekening zijn toegevoegd, kun je daarna de volgende stappen uitvoeren. Als er nog geen transacties zijn toegevoegd, kun je meteen naar de laatste stap.

  2. Ga naar het tabblad Bank en selecteer de rekening waarvan je de transacties wilt gaan verwijderen.

  3. Klik bij een van de transacties op het bolletje voor de datum (kleur is afhankelijk van of de transactie al verwerkt is of nog niet).

  4. Verwijder het afschrift door op het prullenbakje bovenaan te klikken.

  5. Je wordt nu automatisch weer teruggestuurd naar het tabblad Bank, als hier nu nog transacties staan, kun je stap 3 en 4 herhalen, net zolang tot dat je de melding 'Er zijn geen transacties van 'rekening' gevonden' ziet staan.

  6. Ga tot slot in je administratie naar de te verwijderen bankrekening via Instellingen > Bank. Verwijder de rekening met het prullenbakje bovenaan. Als je alleen kunt deactiveren, dan zijn er nog transacties voor de rekening. Je kunt dan eerst nog stap 3 t/m 5 uitvoeren.

Was dit een antwoord op uw vraag?