Naar de hoofdinhoud
Ponto koppeling maken lukt niet

Lees over mogelijke oorzaken voor het niet kunnen maken van een Ponto-koppeling.

Gisteren bijgewerkt

Het kan voorkomen dat rekeningen via Ponto niet gekoppeld kunnen worden doordat de te koppelen rekening een andere valuta heeft dan de Euro. Het is van belang dat de te koppelen rekening dezelfde valuta heeft als de basisvaluta van jouw administratie.

Het is in Moneybird niet mogelijk is om de transacties van bankrekeningen met een andere valuta dan de basisvaluta van je administratie te verwerken. Moneybird kan ze namelijk niet omrekenen.

De basisvaluta van je administratie is de valuta van de bedragen in de rapporten. Als je een Nederlands bedrijf hebt, zal de basisvaluta over het algemeen Euro zijn maar het is via Ponto ook mogelijk om andere rekeningen met andere valuta te koppelen.

Lukt het op dit moment ook niet om de rekening te koppelen die wél de basisvaluta heeft, dan helpt het om eerst naar je Ponto-omgeving de rekeningen te verwijderen. Vervolgens kun je vanuit Moneybird de koppeling met je rekening opnieuw uitvoeren.

Was dit een antwoord op uw vraag?