Naar de hoofdinhoud
Ponto koppeling maken lukt niet

Mogelijke oorzaken voor het niet kunnen maken van een Ponto-koppeling zijn een bepaalde valuta of een nieuwe rekening.

Meer dan een maand geleden bijgewerkt

Het komt wel eens voor dat rekeningen via Ponto niet gekoppeld kunnen worden. Mogelijke oorzaken kunnen zijn:

  • De te koppelen rekening heeft een andere valuta

  • De te koppelen rekening is nieuwer dan de bankkoppeling, rekening is later aangevraagd

Andere valuta

Het is in Moneybird niet mogelijk is om de transacties van bankrekeningen met een andere valuta dan de basisvaluta van je administratie te verwerken. Moneybird kan ze namelijk niet omrekenen.

De basisvaluta van je administratie is de valuta van de bedragen in de rapporten. Als je een Nederlands bedrijf hebt, zal de basisvaluta over het algemeen Euro zijn. Als je veel met een rekening met een andere valuta werkt, is Moneybird helaas niet geschikt voor de boekhouding van je bedrijf.

Lukt het op dit moment ook niet om de rekening te koppelen die wél de basisvaluta heeft, dan helpt het om eerst naar je Ponto-omgeving gaan en daar de niet-Euro rekeningen te verwijderen. Vervolgens kun je vanuit Moneybird de koppeling met je Euro-rekening uitvoeren.

Rekening is nieuwer is dan de koppeling

Moneybird kan helaas nog niet meteen een nieuwe bankrekening herkennen. Als de te koppelen rekening nieuwer is dan de bestaande koppeling tussen Ponto en Moneybird, dan is de enige oplossing de koppeling helemaal opnieuw te maken, zodat voor beide rekeningen een koppeling wordt aangemaakt.

Als je de koppeling met Ponto in zijn geheel wilt stopzetten, kun je in Moneybird naar Instellingen > Bank > Koppeling via Ponto gaan. Klik hier op het tandwieltje bij Ponto. In het volgende scherm kun je op het prullenbakje bovenaan klikken om de koppeling met Ponto te verwijderen. Daarna kun je de koppeling voor beide rekening maken.

Was dit een antwoord op uw vraag?