Het kan voorkomen dat je klant jouw e-mail met facturen of offertes terugvindt in de spam. Hotmail, Outlook of Office 365 zijn e-maildiensten die erom bekend staan dat ze om allerlei onduidelijke redenen e-mails in de spambox laten verdwijnen. Dit geldt niet alleen voor e-mails vanuit Moneybird, maar voor talloze andere e-mails.
Er zijn drie dingen die mogelijk kunnen helpen:
Vraag aan je klant of hij jouw e-mailadres en het domein van Moneybird wil aanmerken als veilig. Dat kan hij doen in de web interface van Hotmail via
Tandwiel > Alle Outlook instellingen weergeven > Ongewenste e-mail > Jouw e-mailadres
en het domein ‘@deliver.moneybird.com’ kan toegevoegd worden aan ‘Veilige afzenders en domeinen’.Vraag aan je klant of hij de e-mail steeds handmatig kan verplaatsen naar de inbox en markeren als 'geen spam'. De spamfilter kan hier na verloop van tijd van leren.
Vraag je klant om een klacht in te dienen bij Microsoft dat deze mail steeds onterecht als spam wordt gemarkeerd.