In Moneybird zijn er twee mogelijkheden voor het verzenden van je facturen via e-mail. Je kunt je e-mail met de factuur vanaf een e-mailadres sturen dat Moneybird voor je aanmaakt, of vanaf je eigen domein:
Volgens de basis-instellingen van Moneybird wordt de factuur verzonden met als afzender een '@deliver.moneybird.com' e-mailadres. Voor de @ staat een verwijzing naar je eigen e-mailadres, zodat het wel herkenbaar is voor je klant. Is jouw eigen e-mailadres bijvoorbeeld '[email protected]', dan wordt het e-mailadres waarmee je factuur wordt verzonden '[email protected]'. Bij de e-mail wordt automatisch een Reply-To adres meegegeven en dat is altijd jouw eigen e-mailadres. Reageert je klant op de factuur, dan wordt zijn reactie dus wel gewoon naar jou gestuurd.
Verzenden vanaf je eigen domein: Als je een e-mailadres hebt waarvan je het domein in eigen beheer hebt, dan kun je instellen dat Moneybird e-mails mag verzenden vanaf je eigen domein. Je klant ziet dan alleen jouw eigen e-mailadres bij de factuur. Dit kan ingesteld worden met een NS-record op je domein door je e-mailvoorkeuren in te stellen. Zonder NS-record kan Moneybird niet verzenden vanaf je eigen e-mailadres, omdat de e-mails dan door veel e-mailservers worden geweigerd of als spam worden aangemerkt.
De e-mails die vanuit Moneybird worden verzonden, worden niet in jouw e-mailprogramma opgeslagen. Je gebruikt voor het verzenden van de e-mail namelijk niet je eigen mailserver, ook niet als je verzending vanaf je eigen domein hebt ingesteld. De e-mails worden nog steeds vanuit Moneybird verzonden.
Om zeker te weten of een factuur, herinnering of offerte wel aankomt bij jouw klant, kun je dit controleren in de historie bij een verzonden factuur. Deze vind je rechts van de factuur. Zie je daar terug dat het bericht is afgeleverd, dan kun je erop vertrouwen dat dat ook echt is gelukt. Lukt het afleveren niet, dan zetten we daarvoor een taak klaar zodat je altijd op de hoogte bent en kunt handelen.