Naar de hoofdinhoud
E-mail vanaf eigen domein in spam

Lees wat je kunt doen om dit in de toekomst te voorkomen.

Meer dan een maand geleden bijgewerkt

Wanneer je een factuur of offerte vanaf je eigen domein verstuurt, kan het voorkomen dat deze bij jouw klant in de spam terecht komt. We hebben geen invloed op hoe de ontvangende mailserver de mail vervolgens behandelt. Met andere woorden, nadat we de mail bij de ontvanger hebben bezorgd, hebben wij er geen enkele invloed op of de mail in de spambox terecht komt. Bij verzending vanaf het eigen domein heb je de volgende opties voor een mogelijke oplossing:

  1. Vraag aan je klant of hij jouw e-mailadres op de lijst met veilige afzenders wil zetten.

  2. Vraag aan je klant of hij de e-mail steeds handmatig kan verplaatsen naar de inbox en markeren als 'geen spam'. De spamfilter kan hier na verloop van tijd van leren.

  3. Vraag je klant om een klacht in te dienen bij zijn e-mailprovider en hen te verzoeken de spamfilters beter in te stellen.

Was dit een antwoord op uw vraag?