Naar de hoofdinhoud
Alle collectiesFacturenFactuur verzendenFactuur verzenden per e-mail
E-mailvoorkeuren bij verzenden vanaf eigen e-mailadres
E-mailvoorkeuren bij verzenden vanaf eigen e-mailadres

Controleer of je in aanmerking komt voor verzenden vanuit je eigen e-mailadres.

Deze week bijgewerkt

Of je vanaf je eigen e-mailadres je facturen kunt versturen is afhankelijk van of je een e-mailadres hebt bij een provider of een eigen domein hebt. Je kan zelf controleren of je in aanmerking komt voor verzenden vanuit je eigen e-mailadres. Hiervoor ga je naar Instellingen > Bedrijfsgegevens. Zie je onder jouw e-mailadres een link 'Bekijk e-mailvoorkeuren', dan kan je verzenden uit eigen naam instellen. Wanneer deze knop er niet staat, kan dit e-mailadres niet gebruikt worden voor het verzenden van offertes en facturen vanuit je eigen domein. In dat geval worden de e-mails gewoon voor je verstuurd vanuit het standaard '@deliver.moneybird.com' afzenderadres van Moneybird.

E-mailvoorkeuren instellen.

We onderscheiden twee e-mailadressen:

  1. e-mailadressen van bekende providers ([email protected], [email protected], [email protected]). Hierbij is het niet mogelijk om je eigen e-mailadres te gebruiken als standaard afzenderadres.

  2. e-mailadressen met een eigen domeinnaam ([email protected], [email protected], [email protected]). Wanneer je een eigen domein hebt, is het mogelijk om dit e-mailadres te gebruiken als afzenderadres. Dat doe je door aan de instellingen van je domeinnaam een soort doorverwijzing naar ons in te stellen. Wij zorgen vervolgens dat we alle checks en validaties toevoegen. Het resultaat daarvan is, dat we de e-mails kunnen versturen vanaf jouw domeinnaam.

DNS-record

Het kan zijn dat je e-mailadres nog niet geverifieerd is, dat kan dan alsnog via Instellingen > Vertrouwen & verificatie > e-mail. Je ontvangt een e-mail waarmee je je e-mailadres kunt verifiëren. Vervolgens log je in bij je webhostingprovider en maak je een nieuw DNS record aan. De gegevens voor dit DNS record kan je vinden via Instellingen > Bedrijfsgegevens > Bekijk e-mailvoorkeuren. Zodra je het DNS record hebt ingesteld, kan je verzenden vanuit je eigen naam inschakelen door te klikken op de knop 'DNS-instellingen verifiëren'. Het kan tot 24 uur duren totdat de instellingen geverifieerd zijn. Je kunt in de tussentijd gewoon je facturen blijven versturen vanaf het standaard adres van Moneybird.

Was dit een antwoord op uw vraag?