Naar de hoofdinhoud
Alle collectiesBeveiligingTwee-staps-verificatie
Twee-staps-verificatie via authenticatie-app
Twee-staps-verificatie via authenticatie-app

Wanneer het niet lukt om in te loggen in je Moneybird-administratie, kan dat meerdere oorzaken hebben. Lees in dit artikel wat je hieraan kunt doen.

Meer dan een maand geleden bijgewerkt

Om twee-staps-verificatie (2FA) via de authenticatie-app te activeren, volg je de volgende stappen:

  1. Ga via je accountnaam rechtsboven naar je Gebruikersaccount > Beveiliging > Twee-staps-verificatie. En klik op Activeer twee-staps-verificatie.

  2. Voer je wachtwoord in om een beveiligde sessie te starten.

  3. Zorg dat je de Google Authenticator app op je telefoon hebt geïnstalleerd, scan de QR-code en klik op Verder. De eerste code die je ziet is de code die je moet invoeren.

  4. Sla de backupcodes op een veilige plaats op en klik op Verder.

  5. Vul de code uit de Google Authenticator app in en klik op Activeer twee-staps-verificatie.

Twee-staps-verificatie via authenticatie-app (ook wel twee-factor-authenticatie (2FA) of temporary one-time password (TOTP) genoemd) is een extra beveiligingslaag voor jouw Moneybird account naast het wachtwoord. Dit werkt met een extra code die je moet invullen na het inloggen met e-mailadres en wachtwoord. Deze extra laag voorkomt dat ongewenste personen toegang kunnen krijgen tot jouw account wanneer iemand het wachtwoord heeft achterhaald.

Moneybird ondersteunt ook passkeys. Hiermee beveilig je jouw account nog beter zonder extra codes, maar via de inlogmethode van je apparaat.

Was dit een antwoord op uw vraag?