Naar de hoofdinhoud
Alle collectiesContactenContacten toevoegen
Contacten toevoegen aan je administratie
Contacten toevoegen aan je administratie

Voeg eenvoudig contacten toe in Moneybird, handmatig of via import van CSV/vCard-bestanden, en beheer ze efficiënt.

Gisteren bijgewerkt

In Moneybird kun je in het tabblad Contacten op twee manieren nieuwe contacten toevoegen:

  • Handmatig toevoegen: je kunt handmatig je debiteuren en crediteuren toevoegen via 'Toevoegen'. Er opent een scherm waar je alle informatie van je contact in kunt vullen. Moneybird zoekt automatisch naar gegevens wanneer je de bedrijfsnaam invoert. Als je het bedrijf gevonden hebt, klik je op het zoekresultaat en de gegevens die bekend zijn bij de KVK, worden alvast voor je ingevuld.

  • Contacten importeren: Je kunt contacten importeren door in het tabblad Contacten rechtsboven te kiezen voor ‘Importeren’. Selecteer een (CSV of vCard) bestand van je computer met contacten. Bij een CSV-bestand doet Moneybird suggesties om de juiste velden aan de contactgegevens toe te wijzen. Het kan zijn dat je dit voor een aantal velden nog zelf moet doen. Een CSV-bestand hoeft dus geen speciale opbouw te hebben, het maakt niet uit welke gegevens in welke kolom staan. De vCards hebben een vaste opbouw, waardoor automatisch bekend is, welke gegevens waar staan. Wanneer je een vCards-bestand importeert hoef je daardoor niet zelf aan te geven welke informatie waar staat.

    Contacten toevoegen.

Onvolledige of ongeldige contacten

Als er contacten onvolledig of ongeldig zijn, dan kun je deze contacten alsnog opnemen in je administratie door ze te repareren. Wil je deze contacten liever niet in je administratie, verwijder deze dan. Wanneer het om veel contacten gaat kan het verstandig zijn om eerst de velden aan te passen in een spreadsheet-programma zoals Excel en vervolgens nogmaals het bestand te importeren.

Heb je de onvolledige of ongeldige contacten tijdens het importeren genegeerd? Deze contacten zijn via het tabblad Contacten bovenaan in de tabel terug te vinden. Klik op de regel van het importbestand en wijzig ze alsnog.

Contacten konden niet geïmporteerd worden.

Import verwijderen

Je import is tot twee weken na het importeren te verwijderen. Daarvoor is in deze twee weken op de pagina via het tabblad Contacten een tabel te zien. Klik op de regel van de import die je ongedaan wilt maken en klik vervolgens rechtsboven op de prullenbak. De geïmporteerde contacten worden daarmee weer verwijderd. Wil je de contacten na deze twee weken verwijderen, dan zul je dit per contact moeten doen.

Het kan zijn dat je niet alle contacten kunt verwijderen omdat je ze hebt gekoppeld aan een document.

Was dit een antwoord op uw vraag?