Naar de hoofdinhoud
Alle collectiesMoneybird BetaalrekeningMoneybird Betaalpas
Betalen via Apple- of Google Pay lukt niet
Betalen via Apple- of Google Pay lukt niet

Betalen met de Moneybird Betaalpas via Apple- of Google Pay kan mislukken door beperkte acceptatie van MasterCard.

Meer dan een week geleden bijgewerkt

Wanneer je de Moneybird Betaalpas aan Apple- of Google Pay toevoegt, werkt alleen het MasterCard product op de kaart, niet het Maestro product. Er zijn winkels die nog geen MasterCard accepteren maar alleen Maestro, bijvoorbeeld Albert Heijn.

Maestro gaat op termijn verdwijnen, waardoor het een kwestie van tijd is totdat alle winkels MasterCard accepteren, tot die tijd kan er niet met een Moneybird Betaalpas in Apple- of Google Pay in deze winkels betaald worden. Je ziet dan een melding 'Ongeldige pas'.

Je kunt in deze winkels wel via NFC betalen door de fysieke pas te gebruiken en contactloos te betalen.

Was dit een antwoord op uw vraag?