Er zijn meerdere herstelopties waarbij je back-up codes ontvangt om je account te herstellen:
Bij de hersteloptie via IBAN krijg je deze per mail.
Bij de hersteloptie via iDEAL worden deze digitaal weergegeven.
Bij de hersteloptie via je KVK-nummer wordt er een brief verzonden naar het vestigingsadres uit de KVK-database.
Je krijgt voor de zekerheid twee codes. Een back-up code kan je eenmalig gebruiken om jouw twee-staps-verificatie (2FA) uit te schakelen. Het inloggen met een back-up code verwijdert al je ingestelde 2FA-methoden, ongeacht welke methode je gebruikt. Stel deze vervolgens opnieuw in, zodat je daarna weer normaal in kan loggen. Als je in een administratie werkt waarin twee-staps-verificatie verplicht is, moet je twee-staps-verificatie opnieuw instellen. Anders krijg je geen toegang tot je administraties.
Als je (weer) 2FA via de Moneybird-app wil gebruiken, moet je de back-up code gebruiken in de mobiele Moneybird-app
Log in op de Moneybird-app met je e-mailadres en wachtwoord.
In het scherm erna kies je voor 'Back-up code gebruiken'.
Vul één van de back-up codes in en ga door.
Je oude twee-staps-verificatie is nu uitgeschakeld, de app is direct ingeschakeld voor 2FA en je bent ingelogd.
Vervolgens kun je weer op een computer inloggen door de inlogpoging te bevestigen via de mobiele Moneybird-app op de (nieuwe) telefoon.
Lees ook: Tips bij een gestolen telefoon.
Als je een andere vorm van twee-staps-verificatie wil gebruiken, kun je de back-up code gebruiken op een computer.
Log in op moneybird.nl met je e-mailadres en wachtwoord.
In het scherm erna kies je voor 'Problemen met inloggen/passkeys/code?'.
Vul één van de back-up codes in en ga door.
Je twee-staps-verificatie is nu uitgeschakeld. Stel opnieuw een vorm van twee-staps-verificatie in.