Naar de hoofdinhoud
Alle collectiesBoekhoudingRapporten in MoneybirdOmzet en kosten per contact
Totaalbedrag omzet of kosten komt niet overeen met de resultatenrekening
Totaalbedrag omzet of kosten komt niet overeen met de resultatenrekening

Lees hoe je het verschil kunt opsporen.

Meer dan een maand geleden bijgewerkt

In veel gevallen komt het totaalbedrag van een periode overeen met het totaalbedrag aan omzet of kosten dat je in de resultatenrekening ziet. Als dat niet het geval is, komt dat over het algemeen doordat je omzet of kosten rechtstreeks op een categorie hebt geboekt vanuit een banktransactie of een memoriaalboeking. In dat geval is er geen contact bekend waar het bedrag bij hoort en wordt het bedrag niet weergegeven in het overzicht van de omzet of kosten per contact.

Via de resultatenrekening kun je nagaan of dit het geval is. Als je vanuit de resultatenrekening de specificaties van de categorieën opent, zie je waar de bedragen vandaan komen. Staat er op een regel TRA of MEM aan het begin van het kenmerk, dan is de boeking afkomstig vanaf een bankTRAnsactie of MEMoriaalboeking.

Was dit een antwoord op uw vraag?