Naar de hoofdinhoud
Periodieke factuur is niet verzonden

Een periodieke factuur kan niet verzonden worden als je limiet is bereikt.

Deze week bijgewerkt

Als je een gratis pakket bij ons hebt en je zit aan je limiet van 3 verkoopfacturen voor die periode, dan kan de periodieke factuur niet aangemaakt worden. Bij de periodieke factuur staat dan de melding 'Aanmaken van factuur is mislukt. Je hebt het maximale aantal facturen voor deze maand bereikt.'

In dat geval is het niet mogelijk om middels de periodieke factuur de factuur nu alsnog te verzenden. Je kunt een eerder verstuurde factuur dupliceren en die verzenden. Als je naar de periodieke factuur gaat, zie je aan de rechterkant de eerder aangemaakte facturen staan. Als je bij de notitie op een link klikt, ga je naar de betreffende verzonden factuur toe. Daar kun je de factuur dupliceren via Extra > Dupliceer factuur. De factuur wordt dan als een concept klaargezet, eventueel kan hij nog aangepast worden om bijvoorbeeld de juiste periode aan te geven. De factuur kan dan op de normale manier worden verzonden.

Als er nog niet eerder een factuur is verstuurd, kun je eenmalig handmatig een verkoopfactuur toevoegen en naar je klant sturen. De volgende keer wordt de factuur wel aangemaakt, uiteraard mits het limiet dit toelaat.

Was dit een antwoord op uw vraag?