Naar de hoofdinhoud
Waarom uren registreren

Urenregistratie biedt inzicht in gemaakte uren. Kies een uurtarief en een maximaal aantal uren voor een project.

Meer dan een maand geleden bijgewerkt

Je kunt je uren om verschillende redenen bijhouden. Bijvoorbeeld omdat je afspraken hebt gemaakt met een klant of omdat je overzicht wilt in het aantal uren dat je in je onderneming hebt gestopt. Ook zie je met urenregistratie of je aan het urencriterium van de Belastingdienst voldoet.

  • Uurtarief: Je kunt vanuit je gelogde uren deze uren factureren. Heb je met je klant een uurtarief afgesproken dan kun je je tarief invullen. Moneybird berekent vervolgens het bedrag dat op je factuur komt te staan.

  • Maximaal aantal uren voor een project: Wanneer je voor een opdrachtgever werkt wil je in veel gevallen je gemaakte uren bijhouden. Met de geregistreerde uren geef je jezelf en je opdrachtgever een goed inzicht in het aantal uren dat je aan je werk hebt besteed. Je kunt bij ieder project ook een maximaal aantal uren aangeven. Zo kun je snel zien hoeveel tijd je nog aan welk project kunt besteden. Als je wilt dat er geen nieuwe uren meer op een project geregistreerd kunnen worden, kun je het project deactiveren. Hiervoor ga je naar 'Projecten'.

  • Urencriterium: Als ondernemer stop je tijd in je onderneming. Vaak meer tijd dan je zelf realiseert. Alle uren die je met je onderneming bezig bent, mag je registreren. Want je komt in veel gevallen in aanmerking voor ondernemersaftrek wanneer je aan een urencriterium voldoet. Door je uren zorgvuldig bij te houden bouw je een goede verantwoording op.

Lees hoe je uren registreert en direct kunt factureren vanuit Moneybird.

Was dit een antwoord op uw vraag?