Naar de hoofdinhoud
Alle collectiesVertrouwen en verificatieJouw pakket(ten)
Bedrijf beëindigd en abonnement stopzetten
Bedrijf beëindigd en abonnement stopzetten

Lees wat je kunt doen om je abonnement stop te zetten

Meer dan een maand geleden bijgewerkt

Als je je bedrijf beëindigt, dan heb je je administratie nog een tijdje nodig. Sowieso vanwege aangiftes die je over de laatste periode nog moet doen, maar ook vanwege de wettelijke bewaarplicht die de Belastingdienst heeft gesteld. Meer daarover is te vinden op de website van de Belastingdienst: Administratie bewaren.

We vinden het belangrijk dat je op een makkelijke manier aan die bewaarplicht kunt voldoen. Daarom hoef je niet je account op te zeggen: je kunt ook zonder verplichtingen teruggaan naar het gratis pakket en dit kun je zelf regelen via Instellingen > Abonnement. In het gratis pakket blijven de gegevens van je administratie onbeperkt beschikbaar en je kunt nog beperkt nieuwe boekingen maken. In het gratis pakket kun je per maand maximaal 3 facturen, 3 inkomende documenten, 3 offertes en 10 transacties verwerken. Een downgrade (van je betaalde abonnement naar een goedkoper pakket/gratis pakket) gaat in nadat de periode waarvoor je al hebt betaald, is verstreken.

Wanneer je btw-aangifte wilt doen vanuit Moneybird heb je wel een betaald abonnement nodig. In dat geval kun je (tijdelijk) upgraden of anders je abonnement pas na de aangifte opzeggen.

Hou er rekening mee dat wanneer je een koppeling met Ponto hebt, de kosten hiervoor nog wel in rekening worden gebracht. Als je die koppeling niet wilt behouden, zal je deze zelf moeten stopzetten. Uiteraard worden er daarna geen kosten meer in rekening gebracht.

Was dit een antwoord op uw vraag?