Naar de hoofdinhoud
Vertrouwd contact

Bij het instellen van een daglimiet voor overboekingen vanaf je Moneybird Betaalrekening, kun je een contact als vertrouwd markeren.

Meer dan 2 maanden geleden bijgewerkt

Als je een handmatige overboeking doet vanuit de Moneybird app, kun je een contact vertrouwen. Dit doe je zodat je je daglimiet laag kan houden en toch naar sommige contacten vaker veilig wat meer kan overboeken. Zo voorkom je dat je vaak je daglimiet tijdelijk moet verhogen. Je ziet bij de overboeking een melding waarna je zelf het maximum bedrag bepaalt. Voor een vertrouwd contact geldt:

  • Een eigenaar kan een contact als vertrouwd markeren tot een bepaald bedrag tijdens het goedkeuren van een overboeking.

  • Overboekingen naar vertrouwde contacten zijn uitgesloten van daglimieten, maar hebben wel een apart maximum per overboeking.

  • Je daglimiet moet wel toereikend zijn voor de eerste overboeking.

  • Het vertrouwen gaat automatisch verloren als je de naam van het contact of het IBAN wijzigt.

  • Je kunt het vertrouwen zelf intrekken door een contact te bewerken in de mobiele app of op je PC of laptop. Deze functie helpt je om gemakkelijker hogere bedragen over te maken naar bekende rekeningen, terwijl je daglimiet laag blijft voor onbekende rekeningen.

Een overboeking werkt op basis van een IBAN. Voor het vertrouwen van een contact, zoeken wij daarom zelf het contact met die IBAN erbij. Alleen als er Ć©Ć©n contact met dat IBAN gevonden wordt, denken wij het juiste contact gevonden te hebben. Die gaan we vertrouwen.

De naam van het gevonden contact is zichtbaar tijdens het vertrouwen. Als de naam van het enige contact met die IBAN anders is dan de tenaamstelling van de overboeking, tonen wij een waarschuwing.


ā€‹

Was dit een antwoord op uw vraag?