Door regelgeving mag Ponto de koppeling met je bankrekening maximaal 180 dagen in stand houden. Na 180 dagen verloopt de koppeling en kan Ponto je banktransacties niet meer aan Moneybird doorgeven.
Als de koppeling eenmaal verlopen is, kun je de koppeling in Moneybird vernieuwen op de volgende plekken, waarbij je meteen wordt doorgeleid naar je Ponto account:
Via
Bank > Ponto bankrekening > StatusVia
Instellingen > Bank > Ponto bankrekening selecteren
Wanneer je klaar bent met de autorisatie kom je automatisch terug in Moneybird en is de koppeling ook meteen actief.
Hou er rekening mee dat de bank waarmee je via Ponto koppelt, bepaalt hoe lang de periode van herautorisatie is. Volgens de wet mag dit 180 dagen zijn waardoor veel banken dit hanteren. Echter kan het voorkomen dat je bank een andere periode hanteert.
Als de koppeling nog niet verlopen is, kun je de koppeling preventief her-autoriseren door in te loggen op je account in Ponto.
Let wel op dat de kosten voor Ponto in dit geval wel doorlopen, omdat de koppeling tussen Moneybird en Ponto nog wel actief is.
